Het begrijpen van Dynamische Remarketing op Google Shopping

Gepubliceerd op 15-nov-2019 8:20:41 door Paweł Fijak

Het-begrijpen-van-Dynamische-Remarketing-op-Google-Shopping

Dynamische marketing is een belangrijk onderdeel van elke online retailmarketingstrategie. Het levert gepersonaliseerde advertenties aan mensen die uw webshop eerder hebben bezocht. Wanneer deze bezoekers uw winkel verlaten en elders gaan winkelen, zien ze advertenties voor producten die ze in uw winkel hebben bekeken. Dit zal resulteren in verhoogde conversies. U kunt een dynamische marketingcampagne opzetten in Google Ads via het Merchant Center. Het is niet moeilijk, maar vereist wel het gebruik van verschillende specifieke velden. U kunt deze velden aan uw Google feed toevoegen met DataFeedWatch. We bespreken hieronder hoe u deze kunt gebruiken.

 

display_ads_id:

Hiermee kunt u een id toewijzen aan een item dat afwijkt van de id in Google Shopping. Net als bij Google Shopping moeten alle id's uniek zijn, zelfs in verschillende feeds. U kunt dit veld gebruiken als u andere id's voor uw artikelen in uw dynamische marketingcampagne wilt hebben dan in uw Google Shopping campagne.

 

display_ads_similar_id:

Dit veld is optioneel, hiermee kunt u vergelijkbare artikelen uit uw eigen winkel aanbevelen in de dynamische productadvertentie. Het enige dat u hoeft te doen, is de id in te voeren van het item dat u wilt weergeven. Dit attribuut kan voor elk item 10 keer worden toegevoegd.

 

Ontvang onze handleiding om uw Google Shopping Verkopen binnen een uur te  verdubbelen

 

display_ads_title:

Hiermee kunt u een item een ​​andere titel geven dan die in Google Shopping. Google Ads hanteert echter nog steeds dezelfde richtlijnen voor het benoemen van uw producten en alle variantproducten moeten nog steeds de naam van het bovenliggende item bevatten.

 

display_ads_link:

Hiermee kunt u een link instellen naar een item dat anders is dan de link die wordt gebruikt in Google Shopping. Dit kan handig zijn om bij te houden hoe mensen uw product bereiken. Om dit veld goed te laten werken, moet de "http://" aan het begin van de link worden opgenomen.

 

display_ads_value:

Hiermee kunt u de marge van een item instellen.

 

display_ads_recommendation_preference:

Hiermee kunt u bepalen welke items mogelijk worden weergegeven in een advertentie met een dynamische weergave. Er zijn slechts drie opties: voorkeur, normaal en zwarte lijst. Voorkeursitems hebben een grotere kans om te worden weergegeven. Items op de zwarte lijst worden niet weergegeven in aanbevelingen, tenzij een gebruiker het item eerder op uw site heeft bekeken. Normale artikelen krijgen geen speciale aandacht. Als dit veld leeg wordt gelaten, worden items standaard als normaal behandeld. 

 

excluded_destination:

Hiermee kunt u beslissen waar een bepaald item wordt weergegeven. U kunt ervoor kiezen om niet te adverteren voor een item in weergave advertenties. In dat geval wordt het alleen weergegeven in Google Shopping.

 

adwords_grouping:

Hiermee kunt u items groeperen op één specifiek attribuut. U kunt vervolgens campagnes uitvoeren voor bepaalde items en verschillende biedingen instellen voor verschillende groepen van items. Dit veld bestaat niet in Google Shopping campagnes.

 

adwords_labels:

Hiermee kunt u een item meerdere labels geven. Het kan samen met het groepeer-label worden gebruikt. Dit veld bestaat niet in Google Shopping campagnes.

 

New Call-to-action

 

Over DataFeedWatch

DataFeedWatch is een data feed management software die verkopers die gebruik maken van Magento, Shopify, Volusion3DcartBigCommerceWooCommerce, OpenCart, en vele andere eCommerce Platforms in staat stelt om data feeds te creëren voor meer dan 1.000 Online kanalen in meer dan 50 landen. DFW-Analytics  geeft eveneens resultaten weer voor ieder individueel product op ieder kanaal, waarmee verkopers hun RoI sterk kunnen verbeteren door snel onrendabele producten te indentificeren en verwijderen.

Gepubliceerd op: Data Feeds, Google Shopping

Gepubliceerd door Paweł Fijak

Mijn naam is Pawel Fijak en ik ben als Country Manager Benelux werkzaam voor DataFeedWatch. Ik ben verantwoordelijk voor het begeleiden van de forse groei van onze organisatie in deze regio. Ik houd me dagelijks bezig met het ondersteunen en adviseren van eRetailers en Online Marketing bureau's op het gebied van Data Feed Management en Feed Marketing. Met mijn zeer ruime ervaring in de online sector en als ondernemer begrijp ik de problematiek van web-winkeliers maar al te goed en heb ik een brede kennis op het gebied van Online Marketing. Ik ben graag bereid mijn kennis te delen en mee te denken, neem daarom gerust eens contact met me op.
Find me on:

Gerelateerde artikelen

Dynamische marketing is een belangrijk onderdeel van elke online retailmarketingstrategie. Het levert gepersonaliseerde advertenties aan mensen die ...
Dynamische marketing is een belangrijk onderdeel van elke online retailmarketingstrategie. Het levert gepersonaliseerde advertenties aan mensen die ...
Dynamische marketing is een belangrijk onderdeel van elke online retailmarketingstrategie. Het levert gepersonaliseerde advertenties aan mensen die ...
Dynamische marketing is een belangrijk onderdeel van elke online retailmarketingstrategie. Het levert gepersonaliseerde advertenties aan mensen die ...

Deel dit artikel

Aanmelden voor Email Updates