Alles over eBay Producttitels: Vereisten, Beste Praktijken en Veelgemaakte Fouten

Gepubliceerd op 29 okt. 2019 00:00:00 door Paweł Fijak

Alles over eBay Producttitels_ Vereisten, Beste Praktijken en Veelgemaakte Fouten

Al meer dan 168 miljoen actieve kopers gebruiken eBay, dus verkopers zijn meer dan ooit geïnteresseerd om een ​​poging te wagen om te gaan verkopen op eBay.

Zoals bij elke marktplaats en winkelkanaal kan het een uitdaging zijn om de productvermeldingen goed te krijgen, maar we helpen u graag.

De producttitel is misschien wel het belangrijkste onderdeel van een productweergave op eBay.

eBay producttitels zijn ook belangrijk buiten het eBay platform, omdat zoekmachines ze gebruiken om te beslissen waar ze uw product op de pagina met zoekresultaten van een gebruiker willen plaatsen.


Dit betekent dat u uw producttitels moet optimaliseren om de prestaties van uw vermeldingen op eBay te maximaliseren. Als u meerdere productvermeldingen heeft, helpt een datafeedtool u met deze optimalisatie, maar wat zijn de specifieke dingen die u moet doen?

 

Klik op de links om rechtstreeks naar een specifiek onderdeel te gaan: 

eBay Titels in de Praktijk: Goed en Slecht


eBay Titelvereisten - Speel Volgens eBay's Regels

U moet er op de eerste plaats voor zorgen dat u zich aan de richtlijnen van eBay houdt wanneer u de titels in uw gegevensfeed bijwerkt, voordat u deze indient.

Dit zijn de belangrijkste punten waaraan uw titels moeten voldoen:

  • De titel mag maximaal 80 tekens bevatten

Screen Shot 2018-04-20 at 12.54.00Bron: Title Builder

  • jkste eigenschappen van het product in de titel opnemen
  • De titel moet goed zijn geschreven. Dit betekent dat deze geen spelfouten mag bevatten. Gebruik ook geen afkortingen in plaats van woorden
  • Gebruik geen hoofdletters, tenzij deze deel uitmaken van de productnaam. Gebruik ook geen vetgedrukte opmaak, onnodige spaties tussen letters of woorden of andere bijzondere opmaak
  • Gebruik geen onnodige tekens, zoals uitroeptekens. EBay benadrukt ook specifiek het plusteken (+) en geeft aan dat u dit alleen in producttitels moet opnemen als het deel uitmaakt van de productnaam of essentiële gegevens
  • Gebruik geen HTML in de titel
  • Gebruik geen prijzen, verkoopvoorwaarden of promotietekst     
  • U kunt slechts één variant van het product in de titel opnemen     
  • Gebruik geen trefwoorden in de titel die niet relevant zijn voor het product
  • Gebruik meervoudsvormen alleen als dat nodig is     
  • Vermijd het gebruik van woorden in een vreemde taal, tenzij deze deel uitmaken van de productnaam
  • Zorg ervoor dat de titel legaal is en geen verboden woorden bevat
  • Zorg dat de titel geen misleidende of foute informatie bevat. Dit heeft ook betrekking op overtreffende bijvoeglijke naamwoorden. U kunt bijvoorbeeld niet zeggen dat een product een bestseller is, tenzij het product een bestseller-award heeft ontvangen
  • Neem geen contactgegevens op, zoals telefoonnummers of e-mailadressen

 

Houd er rekening mee dat veel van de hierboven door eBay gestelde eisen ook als best practices kunnen worden gezien. Als u bijvoorbeeld de spelling van woorden controleert en de titel gemakkelijk leesbaar maakt, kunt u uw producttitels optimaliseren en binnen de richtlijnen blijven.

eBay stelt aanvullende vereisten voor titels wanneer het product een bundel of multipack is. Het uitgangspunt van deze vereisten is dat u alleen producten met meerdere pakketten of bundels in uw eBay-productvermeldingen mag opnemen die van de fabrikant komen.

 

De extra vereisten voor bundels en multipacks zijn:

  • De titel moet het hoofdproduct en alle hoofditems bevatten. Dit geldt vooral voor bundelproducten.     
  • De titel mag echter geen accessoires in de bundel bevatten die niet essentieel zijn.     
  • Multipack titels moeten informatie bevatten over de grootte van het pakket.    

Terug naar boven of Bekijk onze top 10 kanalen om op te adverteren voor uw producten.


eBay Producttitels Optimaliseren - Beste Praktijken

Het optimaliseren van producttitels in uw eBay datafeed behelst veel meer dan het naleven van de eBay richtlijnen.

Doelen bij het schrijven van producttitels voor eBay

  1. Zorg dat u aan de regels van eBay voldoet
  2. Moedig gebruikers aan om op uw product te klikken wanneer ze zoeken op eBay 
  3. Probeer om uw eBay productvermeldingen zo hoog mogelijk te laten scoren in Google en andere zoekmachines

In het bovenstaande hoofdstuk over vereisten wordt de eerste van de drie doelstellingen behandeld. Hieronder staan ​​enkele praktische tips die u kunnen helpen met de andere twee:

  • Probeer drie elementen in uw titel op te nemen: productnaam, eigenschappen en belangrijke verkoopargumenten (of de belangrijkste voordelen).

Screen Shot 2018-04-20 at 12.52.15

Bron: Title Builder
  • Schrijf uw producttitels altijd voor mensen.     
  • Langere titels verkopen beter, dus zorg ervoor dat u zoveel mogelijk van de 80 beschikbare tekens gebruikt.     
  • Als u meer dan 80 tekens nodig hebt voor uw titels, kunt u overwegen ondertitels te gebruiken. Uw vermeldingen kosten meer, maar u krijgt 55 extra tekens.    
  • Plaats het hoofdzoekwoord aan het begin van de titel. Dit is meestal de officiële naam van het product.     
  • Gebruik hoofdletters voor de meeste woorden omdat deze de titel beter leesbaar maken.     
  • Woorden met hoofdletters trekken de aandacht van de lezer.     
  • Gebruik eenvoudige taal om de titel beter leesbaar te maken.     
Wek vertrouwen bij de lezer met woorden als "Origineel" en "Officieel".

Terug naar boven of Bekijk onze top 10 kanalen om op te adverteren voor uw producten.


Download ons Omni-Channel eBook om meer te leren over:

  • Welke kanalen uw online verkoop kunnen verhogen     
  • Verschillende businessmodellen voor winkelkanalen en welke het beste bij u past
  • Analyse van de top 10 websites voor online winkelen

omnichannel retail strategy ebook


Top 6 Veelgemaakte Fouten bij het Schrijven van eBay Titels

Fouten zijn kostbaar en en ze kosten tijd. Hoe kunt u voorkomen dat uw vermeldingen worden afgekeurd op eBay?

 

  1. Titels schrijven voor zoekmachines. Dit omvat het overbodig gebruik van zoekwoorden, waaronder irrelevante zoekwoorden, en het schrijven van titels die onbegrijpelijk zijn voor mensen, in een poging bepaalde zoekwoorden op te nemen. Onthoud altijd dat de titel niet het enige is dat eBay gebruikt om uw producten te rangschikken wanneer gebruikers zoeken. Een andere belangrijke factor is de klikfrequentie. Dus schrijf altijd voor mensen.
  2. Hoofdletters gebruiken voor alle woorden en teveel speciale tekens, zoals "!!!" of "****". Het lijkt alsof u tegen gebruikers schreeuwt wanneer u alle letters in uw producttitel met een hoofdletter begint, speciale tekens om elementen in de titel te benadrukken lijkt op spam.
  3. Woorden of zinnen opnemen die gebruikers niet zullen begrijpen. Voorbeelden zijn woorden in een andere taal, afkortingen, acroniemen, onnodig technisch jargon, verwijzingen naar popcultuur of straattaal.
  4. Het gebruik van overbodige modewoorden zoals "top" of "fantastisch". Hierdoor kan uw advertentie op spam lijken, ze voegen weinig waarde toe en nemen vitale ruimte in beslag in de producttitel.
  5. Woorden verkeerd spellen. Dit schenkt eenvoudigweg de verkoop aan uw concurrenten, omdat uw producten niet in zoekopdrachten verschijnen terwijl die van hen dat wel doen.
  6. Misleid gebruikers niet over het merk van het product, al dan niet opzettelijk. Dit is vaak het geval wanneer u een product aanbiedt dat is gemaakt door een derde, maar dat kan worden gebruikt met een merkproduct. U kunt bijvoorbeeld alleen 'Samsung Galaxy oplader' gebruiken als de oplader door Samsung is gemaakt. Als dit niet het geval is, moet u een andere producttitel gebruiken, zoals "Lader compatibel met Samsung Galaxy".

 

Terug naar boven of Bekijk onze top 10 kanalen om op te adverteren voor uw producten.


eBay Producttitel Voorbeelden - Wat Wel en Niet te doen

Laten we hieronder een paar goede en slechte voorbeelden bekijken en kijken welke lessen we hieruit kunnen trekken.

 

Dyson Stofzuiger - Goed  

goed titel voorbeeld ebay

  • Beschrijvend     
  • Goed hoofdlettergebruik     
  • Bevat het belangrijkste zoekwoord aan het begin (Dyson V8 Total Clean)     
  • Inclusief functie (draadloze stofzuiger)     
  • Bevat een verkoopargument (1 jaar garantie) 

 

3D Virtual Reality - Slecht

 eBay-producttitel slecht voorbeeld

  • Geen hoofdletters     
  • Moeilijk te lezen     
  • Geschreven voor zoekmachines
  • Te kort     

 

Nintendo Switch - Goed

goede ebay-voorbeeldtitel

  • Beschrijvend     
  • Bevat het hoofdzoekwoord aan het begin     
  • Bevat cruciale verkoopargumenten

Sieraden - Slecht

eBay-producttitel slecht voorbeeld 2 

  • Alleen maar hoofdletters, dus het lijkt erop dat de verkoper schreeuwt     
  • Teveel zoekwoorden gebruikt     
  • Moeilijk te lezen     
  • Geschreven voor zoekmachines
  • Swarovski is verkeerd gespeld   

Terug naar boven of Bekijk onze top 10 kanalen om op te adverteren voor uw producten.


Conclusie

Titels maken uw vermeldingen op het eBay platform effectiever omdat goede titels uw producten gemakkelijker vindbaar maken. Ook moedigen ze gebruikers aan om te klikken, terwijl slechte titels het tegenovergestelde doen.

Goede eBay producttitels en het optimaliseren daarvan kost tijd en aandacht. De resultaten werpen echter hun vruchten af ​​naarmate u meer omzet krijgt.

Laat u inspireren om meer te verkopen op eBay door onze andere posts: 

 

New Call-to-action 

 

Over DataFeedWatch

DataFeedWatch is een data feed management software die verkopers die gebruik maken van Magento, Shopify, Volusion3DcartBigCommerceWooCommerce, OpenCart, en vele andere eCommerce Platforms in staat stelt om data feeds te creëren voor meer dan 1.000 Online kanalen in meer dan 50 landen. DFW-Analytics  geeft eveneens resultaten weer voor ieder individueel product op ieder kanaal, waarmee verkopers hun RoI sterk kunnen verbeteren door snel onrendabele producten te indentificeren en verwijderen.

Gepubliceerd op: eBay

Gepubliceerd door Paweł Fijak

Mijn naam is Pawel Fijak en ik ben als Country Manager Benelux werkzaam voor DataFeedWatch. Ik ben verantwoordelijk voor het begeleiden van de forse groei van onze organisatie in deze regio. Ik houd me dagelijks bezig met het ondersteunen en adviseren van eRetailers en Online Marketing bureau's op het gebied van Data Feed Management en Feed Marketing. Met mijn zeer ruime ervaring in de online sector en als ondernemer begrijp ik de problematiek van web-winkeliers maar al te goed en heb ik een brede kennis op het gebied van Online Marketing. Ik ben graag bereid mijn kennis te delen en mee te denken, neem daarom gerust eens contact met me op.
Find me on:

Gerelateerde artikelen

Al meer dan 168 miljoen actieve kopers gebruiken eBay, dus verkopers zijn meer dan ooit geïnteresseerd om een ​​poging te wagen om te gaan verkopen ...

Deel dit artikel

Aanmelden voor Email Updates