Nieuwe functionaliteit in DataFeedWatch: Langer dan/Korter dan

Gepubliceerd op 15-dec-2017 14:37:41 door René Bisschop

Nieuwe functionaliteit in DataFeedWatch: Langer dan / Korter dan

De laatste tijd hebben we verschillende nieuwe mogelijkheden geïntroduceerd die de efficiëntie van het dagelijks werk van PPC-managers helpen verbeteren. Als je van efficiëntie houdt, dan weet je hoe belangrijk het is om over die kleine functionaliteiten te beschikken die je tijd en energie besparen.

Dat is precies waarom we nu een handige nieuwe regel lanceren die je ervan verzekert dat je niet langer te maken krijgt met afkeuringen in je Google Merchant Center als gevolg van karakter limiteringen.

Maak kennis met Langer dan/ Korter dan.

 

Hoe Langer dan/Korter dan te gebruiken in je feeds?

Voorbeeld 1: Hou de lengte van de titel binnen de vereiste limieten

Alle shopping kanalen hebben beperkingen in lengte op eigenschappen zoals titels, beschrijvingen en vele anderen.

Neem bijvoorbeeld de titel: Google accepteert niet meer dan 150 karakters in de titel en in de meeste gevallen worden slechts 70 karakters of minder getoond. Facebook limiteert de titel tot 100 karakters, terwijl Bing het meest vrijgevend is met een limiet van 255 karakters.

Laten we eens aannemen dat je kleur aan je titel wilt toevoegen, maar dat je het risico op afkeuring omdat de titel te lang is wilt vermijden. Je kunt een regel maken die de kleur alleen toevoegt aan de titels waarbij het niet over de karakterlimiet gaat die je hebt gespecificeerd.

Regel: Combineer titel en kleur als de titel korter is dan 130 karakters (om zeker te weten dat je niet over de 150 karakters gaat)

 

longer-than-shorter-than-example1.png

 

Dezelfde soort regel kan ook worden gemaakt voor andere velden die karakterlimieten hebben in Google Shopping en andere kanalen:

  •   Merk – max 70 karakters
  •   Beschrijving - Max 5000 karakters
  •   Kleur - Max 100 alphanumerieke karakters
  •   Materiaal - Max 200 karakters
  •   Patroon - Max 100 karakters

 

Voorbeeld 2: GTIN karakterlimiet

Google Shopping en andere shopping kanalen hebben het gebruik van GTIN’s ingevoerd.

De meeste GTIN’s hebben tussen de 12 en 14 karakters, gebaseerd op het land, met een aantal uitzonderingen. Om er zeker van te zijn dat je GTIN’s binnen de vereiste limiet blijven, maak je simpelweg een regel zoals die hieronder:

 

longer-than-shorter-than-example2.png

 

Als je meer wilt weten over GTIN’s dan hebben we dat eerder uitgebreid beschreven in:

 

Dat was het: langer dan/korter dan, een simpele maar effectieve regel. Probeer het eens en laat ons weten wat je ervan vindt! Kun je ook andere manieren bedenken om het in je feeds te gebruiken?

 

New Call-to-action

 

 

Over DataFeedWatch

DataFeedWatch is een data feed management software die verkopers die gebruik maken van Magento, Shopify, Volusion3DcartBigCommerceWooCommerce, OpenCart, en vele andere eCommerce Platforms in staat stelt om data feeds te creëren voor meer dan 1.000 Online kanalen in meer dan 50 landen. DFW-Analytics  geeft eveneens resultaten weer voor ieder individueel product op ieder kanaal, waarmee verkopers hun RoI sterk kunnen verbeteren door snel onrendabele producten te indentificeren en verwijderen.

Gepubliceerd op: Kenmerken & Functionaliteiten, DataFeedWatch Nieuws

Gepubliceerd door René Bisschop

Mijn naam is René Bisschop en ik ben als Country Manager Benelux werkzaam voor DataFeedWatch. Ik ben verantwoordelijk voor het begeleiden van de forse groei van onze organisatie in deze regio. Ik houd me dagelijks bezig met het ondersteunen en adviseren van eRetailers en Online Marketing bureau's op het gebied van Data Feed Management en Feed Marketing. Met mijn zeer ruime ervaring in de online sector en als ondernemer begrijp ik de problematiek van web-winkeliers maar al te goed en heb ik een brede kennis op het gebied van Online Marketing. Ik ben graag bereid mijn kennis te delen en mee te denken, neem daarom gerust eens contact met me op.
Find me on:

Gerelateerde artikelen

De laatste tijd hebben we verschillende nieuwe mogelijkheden geïntroduceerd die de efficiëntie van het dagelijks werk van PPC-managers helpen ...
De laatste tijd hebben we verschillende nieuwe mogelijkheden geïntroduceerd die de efficiëntie van het dagelijks werk van PPC-managers helpen ...
De laatste tijd hebben we verschillende nieuwe mogelijkheden geïntroduceerd die de efficiëntie van het dagelijks werk van PPC-managers helpen ...
De laatste tijd hebben we verschillende nieuwe mogelijkheden geïntroduceerd die de efficiëntie van het dagelijks werk van PPC-managers helpen ...

Deel dit artikel

Aanmelden voor Email Updates