Alles wat u moet weten over het Google Manufacturer Center

Gepubliceerd op 28-nov-2019 10:11:33 door Paweł Fijak
Alles-wat-u-moet-weten-over-het-Google-Manufacturer-Center
Het Google Manufacturer Center  geeft fabrikanten en eigenaren van merken meer controle over hoe hun producten worden gepresenteerd aan shoppers op Google Shopping en andere diensten van Google. Ze kunnen hun productgegevens uploaden met Google Manufacturer Feed, zodat Google deze informatie kan laten zien. Voor retailers is dit geweldig nieuws, omdat de verrijkte productgegevens voor een betere winkelervaring met betere informatie zorgen. In dit artikel wordt uitgelegd hoe het werkt.

 

GTIN

Het Manufacturer Center lijkt op het Google Merchant Center, maar zoals de naam al aangeeft, is het een plek waar productfabrikanten autoritatieve productgegevens indienen bij Google.

De juiste GTIN's toewijzen aan al uw producten is uiterst belangrijk. GTIN's worden door Google gebruikt om de producten die door fabrikanten in het Manufacturer Center worden vermeld, te koppelen aan de producten van verkopers in het Merchant Center. GTIN's zijn sinds half mei 2016 verplicht in veel landen en inmiddels hebben de meeste retailers ze toegevoegd. Als u ze nog steeds niet hebt toegevoegd kunt u meer lezen over het vinden van GTIN’s voor uw producten.

 

Ontvang onze handleiding om uw Verkopen op Google Shopping in een uur te Verdubbelen

 


Wat heeft de fabrikant eraan?

De tool is gemaakt met de behoeften van de merkeigenaar in gedachten. Dus als u een fabrikant bent en uw producten in de VS verkoopt, zijn er talloze redenen waarom u het Google Manufacturer Center zou moeten gebruiken:

Krijg weer controle over hoe uw merk op internet verschijnt. Door uw productgegevens te uploaden naar het Manufacturer Center zorgt u ervoor dat alle gegevens consistent en nauwkeurig zijn in alle Google diensten. U beïnvloedt de manier waarop retailers hun producten presenteren op Google door de meest geschikte afbeeldingen, beschrijvingen en details te verstrekken.

Gestandaardiseerde productgegevens. Door al deze gegevens met Google te delen, zorgt u ervoor dat uw producten consistente en volledige gegevens hebben wanneer ze door Google in zoekadvertenties worden weergegeven. De informatie die Google over uw producten weergeeft is consistent voor alle diensten. Zelfs als een detailhandelaar bij het adverteren voor uw producten onvolledige of zelfs onjuiste gegevens heeft, zorgt Google ervoor dat gebruikers uitgebreide informatie krijgen met betrekking tot hun zoekopdrachten.

Trek Meer Bezoekers. Verrijking en monitoring van de productgegevens verbetert de online winkelervaring. De afbeeldingen van hoge kwaliteit en gedetailleerde informatie die u uploadt naar de repository met productgegevens helpt Google de relevantie van advertenties voor productquery's te verbeteren. Hierdoor worden de advertenties voor uw producten vaker geactiveerd en krijgt u meer klikken en verkeer voor uw producten.

Verhoog Conversieratio’s. Correcte productinformatie zal het zoeken naar en onderzoeken van producten een meer lonende ervaring maken. Het aanbieden van uitgebreide informatie aan shoppers zal overbodige moeite voor hen verminderen en geschikte kopers aantrekken.

Inzichten over Prestaties. Met de analysetool krijgen fabrikanten inzichten op productniveau zodat ze kunnen zien hoe hun producten presteren op Google. Inzichten zoals het aantal klikken dat uw producten ontvangen in vergelijking met die van de concurrentie, hoe vaak uw productadvertenties worden geactiveerd als gevolg van een zoekopdracht in Google Shopping, stellen u in staat om de best presterende producten te identificeren. Op basis van de analyses kunt u beslissen hoe u uw productgegevens kunt verbeteren.

 


Hoe werkt het?

Momenteel is het Manufacturer Center beschikbaar voor een beperkt aantal fabrikanten voor de Amerikaanse markt. Als u niet in de VS woont of uw goederen internationaal produceert, kunt u het ook gebruiken, maar alleen voor de producten die in de VS worden verkocht.

Als u uw producten wil vermelden in het Manufacturer Center kunt u dit formulier invullen. Als u aan de vereisten voldoet neemt Google contact met u op.

Als u wordt geaccepteerd, moet u eerst het eigendom van uw merken claimen, wachten tot Google ze beoordeelt en, zodra u groen licht krijgt, de productgegevens indienen bij het Manufacturer Center.

 


Productgegevens uploaden naar het Manufacturer Center

De feed aanmaken

Voordat u uw productgegevens indient, moet u een datafeed voorbereiden met alle verplichte velden.

In DataFeedWatch kunt u eenvoudig uw Manufacturer Feed maken op basis van uw bronfeed. Ga gewoon naar Kanaal toevoegen en voeg de Google Manufacturers Feed toe aan uw lijst met kanalen.

 

google-fabrikant-center-dashboard

 

De feed Gebruiken en Optimaliseren

De Manufacturer Feed heeft slechts vijf verplichte velden: ID, Merk, Titel, GTIN en MPN. Het is echter belangrijk dat u zich niet beperkt tot de verplichte velden, want hoe meer informatie u opgeeft, hoe waarschijnlijker het is dat gebruikers zoeken naar uw producten. Wees zo specifiek mogelijk en neem details op zoals: beschrijving, afbeeldingen, eigenschappen, functies en meer.

 

google-fabrikant-center-required-velden

Wanneer de Manufacturer feed gereed is, moet u de verbinding tussen DataFeedWatch en het Manufacturer Center  instellen om uw feed te kunnen verzenden.

U kunt altijd teruggaan en uw feed aanpassen op basis van de inzichten die u krijgt van de analyses van uw manufacturer analytics.

Het Google Manufacturer Center biedt voordelen voor iedereen in de winkelketen: de fabrikant, de winkelier, de koper en natuurlijk Google.

 

New Call-to-action

 

Over DataFeedWatch

DataFeedWatch is een data feed management software die verkopers die gebruik maken van Magento, Shopify, Volusion3DcartBigCommerceWooCommerce, OpenCart, en vele andere eCommerce Platforms in staat stelt om data feeds te creëren voor meer dan 1.000 Online kanalen in meer dan 50 landen. DFW-Analytics  geeft eveneens resultaten weer voor ieder individueel product op ieder kanaal, waarmee verkopers hun RoI sterk kunnen verbeteren door snel onrendabele producten te indentificeren en verwijderen.

Gepubliceerd op: Data Feeds, Google Shopping, Optimizing campaigns, Tips & Tricks

Gepubliceerd door Paweł Fijak

Mijn naam is Pawel Fijak en ik ben als Country Manager Benelux werkzaam voor DataFeedWatch. Ik ben verantwoordelijk voor het begeleiden van de forse groei van onze organisatie in deze regio. Ik houd me dagelijks bezig met het ondersteunen en adviseren van eRetailers en Online Marketing bureau's op het gebied van Data Feed Management en Feed Marketing. Met mijn zeer ruime ervaring in de online sector en als ondernemer begrijp ik de problematiek van web-winkeliers maar al te goed en heb ik een brede kennis op het gebied van Online Marketing. Ik ben graag bereid mijn kennis te delen en mee te denken, neem daarom gerust eens contact met me op.
Find me on:

Gerelateerde artikelen

Het Google Manufacturer Center  geeft fabrikanten en eigenaren van merken meer controle over hoe hun producten worden gepresenteerd aan shoppers op ...
Het Google Manufacturer Center  geeft fabrikanten en eigenaren van merken meer controle over hoe hun producten worden gepresenteerd aan shoppers op ...
Het Google Manufacturer Center  geeft fabrikanten en eigenaren van merken meer controle over hoe hun producten worden gepresenteerd aan shoppers op ...
Het Google Manufacturer Center  geeft fabrikanten en eigenaren van merken meer controle over hoe hun producten worden gepresenteerd aan shoppers op ...

Deel dit artikel

Aanmelden voor Email Updates