Hoe kan u de productsoort toevoegen aan uw Google Shopping feed

Gepubliceerd op 9-jan-2020 9:35:44 door Paweł Fijak

datafeedwatch-date-selector (4)

Met DataFeedWatch kunt u alles in uw productfeed wijzigen. Klanten vragen ons continu hoe ze hun datafeed kunnen verbeteren om hun ROI te verhogen. De klantcase van vandaag: Het Ontbrekende Attribuut: Productsoort

Larry belde ons enigszins in paniek op. Hij is een zoekmachine marketeer met een groot bureau. Hij was erachter gekomen dat de 'Productsoort' ontbrak in de Google Shopping feed van zijn klant. Maar de productsoort was het belangrijkste attribuut in hun biedstrategie! Hoewel de rest van de Google Shopping feed prima was, kon hij niet de juiste productdoelen instellen in Google Ads.

 

Ontvang onze gids om uw Google Shopping Verkopen te Verdubbelen in een uur

 

Het had hem 3 maanden gekost om de datafeed van zijn klant te krijgen. De ontwikkelaar van de webshop had het erg druk en een script schrijven om een ​​dagelijkse feed voor 5.000 producten te leveren stond niet zo hoog op zijn lijst. Larry had niet zoveel zin om terug te gaan naar deze man en nog 2 maanden te wachten tot hij het goed zou gedaan hebben!

We keken even naar zijn datafeed en ontdekten dat de productsoort (hij had 22 verschillende soorten) in 98% van de gevallen in de beschrijving werd vermeld. Dat kwam goed uit voor Larry: met onze datafeed software kostte het hem 10 minuten om 22 regels te maken om de productsoort in te stellen op basis van de beschrijving.

producttype-toevoegen-uit-beschrijving-datafeedwatch

 

U vraagt zich misschien af wat er met de 2% is gebeurd? Larry besefte dat de beschrijving sowieso niet goed was. De productsoort zou er ook bij die 25 producten in moeten staan, dat is aantrekkelijker en het is een goed zoekwoord. Hij voegde het toe aan de backend van de winkel en het probleem was voor 100% opgelost.

New Call-to-action

 

Over DataFeedWatch

DataFeedWatch is een data feed management software die verkopers die gebruik maken van Magento, Shopify, Volusion3DcartBigCommerceWooCommerce, OpenCart, en vele andere eCommerce Platforms in staat stelt om data feeds te creëren voor meer dan 1.000 Online kanalen in meer dan 50 landen. DFW-Analytics  geeft eveneens resultaten weer voor ieder individueel product op ieder kanaal, waarmee verkopers hun RoI sterk kunnen verbeteren door snel onrendabele producten te indentificeren en verwijderen.

Gepubliceerd op: Case studies, Data Feeds, Google Shopping, Tips & Tricks

Gepubliceerd door Paweł Fijak

Mijn naam is Pawel Fijak en ik ben als Country Manager Benelux werkzaam voor DataFeedWatch. Ik ben verantwoordelijk voor het begeleiden van de forse groei van onze organisatie in deze regio. Ik houd me dagelijks bezig met het ondersteunen en adviseren van eRetailers en Online Marketing bureau's op het gebied van Data Feed Management en Feed Marketing. Met mijn zeer ruime ervaring in de online sector en als ondernemer begrijp ik de problematiek van web-winkeliers maar al te goed en heb ik een brede kennis op het gebied van Online Marketing. Ik ben graag bereid mijn kennis te delen en mee te denken, neem daarom gerust eens contact met me op.
Find me on:

Gerelateerde artikelen

Met DataFeedWatch kunt u alles in uw productfeed wijzigen. Klanten vragen ons continu hoe ze hun datafeed kunnen verbeteren om hun ROI te verhogen. ...
Met DataFeedWatch kunt u alles in uw productfeed wijzigen. Klanten vragen ons continu hoe ze hun datafeed kunnen verbeteren om hun ROI te verhogen. ...
Met DataFeedWatch kunt u alles in uw productfeed wijzigen. Klanten vragen ons continu hoe ze hun datafeed kunnen verbeteren om hun ROI te verhogen. ...
Met DataFeedWatch kunt u alles in uw productfeed wijzigen. Klanten vragen ons continu hoe ze hun datafeed kunnen verbeteren om hun ROI te verhogen. ...

Deel dit artikel

Aanmelden voor Email Updates