Moet u Varianten en Hoofdproducten Opnemen in uw Datafeed?

Gepubliceerd op 31 okt. 2019 08:29:40 door Paweł Fijak

Moet u Varianten en Hoofdproducten Opnemen in uw Datafeed_

Moet u alle varianten opnemen in uw datafeed voor Google en andere winkelkanalen, of alleen de hoofdproducten? Als retailer heeft u de keuze. Laten we de argumenten voor 'varianten' en voor 'hoofd' producten bekijken, zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen.

 

Wat zijn Productvarianten?

Google definieert productvarianten als een groep identieke producten die alleen verschillen door de kenmerken 'kleur', 'materiaal', 'patroon' of 'maat': een T-shirt (hoofdproduct) in 3 maten en 5 kleuren heeft in totaal 15 varianten.

De meeste winkelmandjes hebben een manier om alle varianten uit uw winkel te exporteren. Als alleen hoofdproducten worden geëxporteerd, biedt een tool zoals DataFeedWatch een manier om een ​​nieuwe feed met alle varianten te genereren, op basis van de informatie in de feed voor hoofdproducten.

Waarom alleen Hoofdproducten gebruiken?

Kosten

U hebt minder producten in uw bronfeed. Dat maakt het goedkoper en gemakkelijker te hanteren. We hebben klanten met 1 miljoen varianten, maar slechts 25.000 hoofdproducten. De kosten van datafeedoptimalisatie voor 1 miljoen producten zijn vaak te hoog. Maar voor 25.000 is het zeer betaalbaar.

 

Ontvang onze handleiding om uw Google Shopping Verkopen in een uur te Verdubbelen

 

 

Verplicht voor bepaalde kanalen

Sommige kanalen willen alleen een feed met hoofdproducten ontvangen. Ze hebben natuurlijk ook de varianten informatie nodig, maar ze willen die met alle kleuren (of alle maten, enz.) in één veld ontvangen. Een goede datafeedtool zoals de onze is in staat om alle variantopties ‘samen te voegen' tot een bovenliggende feed.

Verschillende Variant Prijzen

Sommige varianten kosten meer dan anderen. Een T-shirt kost misschien €10 voor alle kleuren, maar maat XXXL kost €12. Google vergelijkt alle prijzen in de datafeed met de prijzen op de productpagina's. Als deze niet hetzelfde is, weigert Google dit product. Veel winkelwagentjes hebben één URL voor alle varianten. En op die pagina staat slechts één prijs: de andere prijzen worden alleen weergegeven als u een andere kleur of maat selecteert in het dropdown-menu op die pagina. Google zal dan dus alle varianten afkeuren met een prijs die verschilt van de prijs van de 'standaardvariant'.

Dus alleen het downloaden van hoofdproducten voorkomt massale afkeuring, als u niet voor elke variant een unieke URL heeft.

 

Waarom alle Varianten opnemen?

cht voor bepaalde kanalen

Sommige kanalen, zoals Google Shopping, vereisen dat u alle varianten opneemt als een uniek product.

Meer kliks

Iemand is misschien op zoek naar een rood T-shirt. Als u de rode variant niet toont, wordt uw T-shirt niet weergegeven in de zoekresultaten. Dit is misschien geen groot probleem als het gaat om de maat, maar mensen gebruiken wel zaken als kleur en materiaal in hun zoekopdrachten.

Beschikbaarheid

Kanalen zoals Google tonen geen producten die niet op voorraad zijn. De informatie over beschikbaarheid / aantallen in uw bronfeed is op variantniveau, dus u hebt geen gegevens op bovenliggend niveau. Aangezien u voor elk product een waarde moet toevoegen, heeft u geen andere keuze dan deze als 'op voorraad' in te stellen. Dit betekent dat u uw advertentiebudget ook uitgeeft aan producten die niet op voorraad zijn.

Voorkom onjuiste productgegevens

Velden zoals kleur, maat, leeftijdsgroep en geslacht zijn niet beschikbaar op bovenliggend niveau. Maar Google en andere kanalen vereisen dat u deze gegevens voor elk product invoert. Dat betekent dat u voor alle producten vaste waarden moet invoeren. En daar kan het fout gaan:

Voorbeeld: voor het veld 'Kleur' ​​accepteert Google geen waarden zoals ‘multi’ of 'meerdere kleuren'. U maakt dus een regel aan die 'rood' of 'blauw' aan alle producten toevoegt. U kunt een geavanceerdere oplossing creëren als de kleuren ook in de beschrijving worden vermeld:

 

datafeedwatch-add-static-value-color

 

Potentiële kopers kunnen uw productpagina's wel bereiken, maar ze zullen uw pagina snel verlaten als ze erachter komen dat u niet aanbiedt waarnaar ze op zoek waren.

In de meeste gevallen is het opnemen van Productvarianten beter. Kies alleen voor hoofdproducten als u zoveel varianten heeft dat optimalisatie van de datafeed onbetaalbaar is. De kosten voor het weergeven van verkeerde gegevens met betrekking tot kleur, beschikbaarheid en andere variantgegevens wegen vaak zwaarder dan de besparingen op uw datafeed.

 

Een feed maken met Alle Varianten OF Alleen Hoofdproducten?

Dat is eenvoudig: vraag het ons! Mail ons op support@datafeedwatch.com en wij schakelen deze optie voor u in.

 

New Call-to-action

 

 

Over DataFeedWatch

DataFeedWatch is een data feed management software die verkopers die gebruik maken van Magento, Shopify, Volusion3DcartBigCommerceWooCommerce, OpenCart, en vele andere eCommerce Platforms in staat stelt om data feeds te creëren voor meer dan 1.000 Online kanalen in meer dan 50 landen. DFW-Analytics  geeft eveneens resultaten weer voor ieder individueel product op ieder kanaal, waarmee verkopers hun RoI sterk kunnen verbeteren door snel onrendabele producten te indentificeren en verwijderen.

Gepubliceerd op: Data Feeds

Gepubliceerd door Paweł Fijak

Mijn naam is Pawel Fijak en ik ben als Country Manager Benelux werkzaam voor DataFeedWatch. Ik ben verantwoordelijk voor het begeleiden van de forse groei van onze organisatie in deze regio. Ik houd me dagelijks bezig met het ondersteunen en adviseren van eRetailers en Online Marketing bureau's op het gebied van Data Feed Management en Feed Marketing. Met mijn zeer ruime ervaring in de online sector en als ondernemer begrijp ik de problematiek van web-winkeliers maar al te goed en heb ik een brede kennis op het gebied van Online Marketing. Ik ben graag bereid mijn kennis te delen en mee te denken, neem daarom gerust eens contact met me op.
Find me on:

Gerelateerde artikelen

Moet u alle varianten opnemen in uw datafeed voor Google en andere winkelkanalen, of alleen de hoofdproducten? Als retailer heeft u de keuze. Laten ...
Moet u alle varianten opnemen in uw datafeed voor Google en andere winkelkanalen, of alleen de hoofdproducten? Als retailer heeft u de keuze. Laten ...
Moet u alle varianten opnemen in uw datafeed voor Google en andere winkelkanalen, of alleen de hoofdproducten? Als retailer heeft u de keuze. Laten ...
Moet u alle varianten opnemen in uw datafeed voor Google en andere winkelkanalen, of alleen de hoofdproducten? Als retailer heeft u de keuze. Laten ...

Deel dit artikel

Aanmelden voor Email Updates